Uwzględniając konieczność zapewnienia bezpiecznego wdrożenia z dniem 7 listopada 2021 r. rozwiązań technicznych umożliwiających wydawanie dowodu osobistego zawierającego odciski palców, uprzejmie informuję o planowanym na dzień 5 listopada br. całkowitym zablokowaniu dostępu do Rejestru Dowodów Osobistych dla urzędników, w związku z czym niemożliwe będzie dokonanie jakichkolwiek czynności w w/w rejestrze (tj. złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie utraty/uszkodzenia dowodu osobistego, wydanie dowodu osobistego).

Nowe dowody osobiste już w listopadzie

Od poniedziałku 8 listopada mieszkańcy będą mogli składać już wnioski o dokument tożsamości według nowych regulacji. Odciski palców i odwzorowanie podpisu właściciela dowodu osobistego – to nowe elementy, które wkrótce znajdą się w warstwach elektronicznej i graficznej wydawanych w Polsce dowodów osobistych.

Komunikat Ministerstwa Cyfryzacji: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nowe-dowody-osobiste-od-7-listopada