Wprowadzenie identyfikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej urzędu, której celem jest wzmocnienie wizerunku Gminy jako nowoczesnej, ale jednocześnie czerpiącej z bogatej tradycji i historii regionu.

Podczas projektowania znaku, bardzo ważne dla nas było pokazanie autonomicznych cech regionu. Logo zarówno pod kątem graficznym jak i kolorystycznym ma jak najlepiej pokazać nowoczesność, otwartość na innowacje jak również przywiązanie do wartości religijnych, tradycji i górnictwa. W logo zawarty został wizerunek dziecka, jako symbol nowego pokolenia, do którego przykłada się szczególną wartość i stawia duży nacisk na zapewnienie godnych warunków do nauki i rozwoju. W czterech kręgach zawarliśmy wizerunek kościoła, który znajduje się na terenie gminy, zabytkowego pałacu, szybu górniczego i dziecka. Całość znaku dopełnia claim „gościnna dla rozwoju” ma obok ugruntowanych wartości podkreślić, że gmina prężnie się rozwija, inwestuje w innowacje i jest gotowa na rozwój.

Rebranding objął m.in. nowe wzory papieru firmowego, wizytówek, plakatów, stopek mailowych itp. wpisujących się w nową identyfikację wizualną.