Osoby i instytucje które chcą sprzedać swoje grunty leśne lub te przeznaczone do zalesienia proszone są o składanie wniosków do biura Nadleśnictwa Głogów (ul. Sikorskiego 54, 67-200 Głogów) lub przesłanie ich na adres mailowy: glogow@wroclaw.lasy.gov.pl

Wniosek powinien zawierać następujące informacje:

  • Lokalizacja gruntów (numer działki ewidencyjnej, obręb ewidencyjny, gmina).
  • Rodzaj użytku gruntowego i jego powierzchnia.
  • Numer Księgi wieczystej założonej dla przedmiotowego gruntu.
  • Przeznaczenie gruntu w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego gminu a w przypadku jego braku MPZP przeznaczenie w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. W przypadku braku MPZP istotna będzie także informacja czy dla gruntu wydana została decyzja o warunkach zabudowy.
  • Cena gruntu – określona w oparciu o wycenę rzeczoznawcy majątkowego.

Zakup gruntów poprzedzony będzie weryfikacją stanu prawnego (istnienie obciążeń, sporów granicznych itp.). Grunt będzie także weryfikowany pod względem spełniania warunków do nabycia określonych w art. 37 ustawy o lasach.

W razie pytań można skontaktować się z pracownikiem Nadleśnictwa Głogów pod numerem telefonu: 603 067 043 od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.