W lipcu 2025 roku Gmina Jerzmanowa podpisała umowę na realizację zadania pn. „Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Jerzmanowa”.

Zakres zadania obejmuje odbiór, transport oraz unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest od mieszkańców gminy, którzy wcześniej zgłosili taką potrzebę. Wyłoniona firma będzie prowadzić odbiór odpadów na podstawie harmonogramu, uwzględniającego wszystkie zgłoszenia.

Przypominamy, że odpady zawierające azbest muszą być odpowiednio zapakowane i oznakowane, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi postępowania z materiałami niebezpiecznymi.

Prace związane z realizacją zadania potrwają do 10 października 2025 roku.

Zadanie jest realizowane przy finansowym wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Gminie Jerzmanowa przyznano dofinansowanie w wysokości 5 274,50 zł.

Dziękujemy mieszkańcom za zaangażowanie oraz współpracę przy realizacji tego ważnego dla zdrowia i środowiska projektu.


Zadanie dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska 
i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu