Powiat Głogowski informuje, że z uwagi na trwający stan epidemii wprowadza działania, w celu eliminowania zagrożeń związanych z rozprzestrzenieniem się choroby COVID-19, w zakresie funkcjonowania punktów nieodpłatnej pomocy prawnej/ nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie Powiatu Głogowskiego.

W okresie od 26 października 2020 r. do odwołania zadania określone w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego realizowane będą za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość tj. przez telefon.

Z uwagi na powyższe informuję, że:

  1. Osoby uprawnione dokonują rejestracji na porady prowadzone w trybie zdalnym w dotychczasowy sposób pod numerem telefonu 76 7282-854 lub kierując wiadomość (zawierającą co najmniej inicjały osoby uprawnionej oraz numer telefonu na który będzie kontaktować się osoba udzielająca porady, można wskazać też dogodny termin porady, tj. dzień tygodnia oraz przedział czasowy) na adres e-mail npp.npo@powiat.glogow.pl.
  2. W przypadku prowadzenia porad przez telefon zgodnie z obecnie mającym zastosowanie art. 25a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej osoby uprawnione nie składają oświadczenia o którym mowa w art. 4 ust. 2 przedmiotowej ustawy.
  3. Wykonawca usługi kontaktuje się i udziela osobie uprawnionej porady telefonicznie oraz ją dokumentuje (karta pomocy część A i B) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa analogicznie jak dla sytuacji określonej w art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej. Osoba uprawniona podaje niezbędne informacje do udokumentowania udzielonej porady.

Członek Zarządu

/-/ Bartosz Ławrowski