Właścicieli gruntów, zainteresowanych zbyciem nieruchomości, prosimy o złożenie stosownej oferty do nadleśnictwa, w którego zasięgu terytorialnym się ona znajduje. Na stronie https://www.bdl.lasy.gov.pl/portal/mapy sprawdź w zasięgu administracyjnym, którego Nadleśnictwa leży Twoja nieruchomość. Dla ułatwienia Nadleśnictwo przekazało  proponowany wzór takiej oferty z minimum informacji, które na tym etapie są nam potrzebne - do pobrania poniżej.
Osoby zainteresowane sprzedażą lasu zapraszamy do kontaktu z Nadleśnictwem Głogów pod numerem telefonu tel. 76 836 59 93 od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00 . W dalszej kolejności nadleśnictwo rozpatruje wniosek analizując formalnoprawne aspekty możliwości nabycia gruntu. Oceniamy też celowość nabycia nieruchomości w kontekście przydatności gruntu dla prowadzenia gospodarki leśnej. Powyższą ocenę wykonamy w oparciu o dane z wniosku. Stan własności nieruchomości, jej obciążenia i inne dane ocenimy według danych zawartych w Elektronicznej Księdze Wieczystej na https://ekw.ms.gov.pl. Upewnij się, że dane tam przedstawione są aktualne. Jeśli zajdzie taka potrzeba poprosimy właściciela o uzupełnienie dokumentacji. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku do dalszego procedowania potrzebne będą:
a. aktualny wypis z ewidencji gruntów,
b. aktualny wyrys z mapy ewidencyjnej,
c. aktualne zaświadczenie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
d. wycena nieruchomości sporządzona przez rzeczoznawcę majątkowego lub oświadczenie zbywcy o pokryciu kosztów sporządzenia wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego w razie wycofania się zbywcy z transakcji po zleceniu tej wyceny przez nadleśnictwo. Nabycie nieruchomości może dojść do skutku po uzyskaniu przez nadleśniczego stosownej zgody Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych.